Jacqueline @Roemenië

Honnepon...

Mijn oma is vandaag 70 jaar geworden. Wat was ze blij met ons anderhalve minuut durende telefoongesprek, enorm! Leuk, ja, die verjaardagen zijn altijd leuk, wij gaan dan altijd op zaterdag en dan komt de hele familie met alle nichtjes en neefjes. Als kind was dit voor mij echt een toppunt, ik zocht leuke kleren uit, probeerde mijn haar leuk te doen en elk jaar weer was het feest om iedereen te zien en te spreken. Dit jaar gaat dat even iets anders... geen bijzondere jurk, mijn haar zit als normaal en geen vooruitzichten op leuke gesprekken met mijn neven, nichten, ooms en tantes. Nee, alleen een anderhalve minuut durend telefoontje. Dat zijn van die ‘jammere' momenten hier, pas was mijn zus ook jarig en dat werd voor mij toch even lastig om langs te gaan ;). Maar niet getreurd: hier feest ik ook wel door :)

Ik ben nu precies 11 weken, ofwel 78 dagen hier in Roemenië. Gek om te bedenken. Dat is best wel heel erg lang. Ik ben gewoon ~helaas~ al op de helft van mijn grote avontuur! Zoals mijn facebookvrienden al hebben kunnen zien en ik al verteld heb, heb ik al een aantal lesjes gedraaid. Hiervan heb ik ook (leuke) foto's, die staan nu online als het goed is. Ja, het lesgeven in het Engels voor Hongaarse kinderen gaat steeds beter en ik krijg er steeds meer plezier in. Het vraagt nog wel even een goede voorbereidingstijd, maar het is wel super leuk! Het helpt mij enorm dat ik geen Hongaars spreek, dan kan ik ook niet in de valkuil vallen om alles te vertalen voor de leerlingen.

Gister had ik een ‘mid-term-test' voor Presentation Skills (Engelse Grammatica). Goed gevoel, maar bij grammatica toetsen weet je het maar nooit natuurlijk. Ik heb geloof ik niet alle tijden gebruikt en in sommige van die oefeningen ben ik niet zo goed, maar laten we er maar het beste van hopen. Mijn docent voor dit vak, Titus Pop, was afgelopen week in Nederland geweest. Hij heeft onze hogeschool bezocht en ook wat lessen gegeven aan ons Department of English. Hij vroeg zich nu wel af of het niet moeilijk voor mij was om hier te zijn..., nou ja, ik vind het wel meevallen met moeilijk nu, hij zei dat hij nog nooit met het smartboard gewerkt had. Oja, bedacht ik, daar hangt de Pabo natuurlijk helemaal vol mee... Ik ben inmiddels al weer zo gewend aan deze onverschuifbare, groene schoolborden... Verder had hij het erg naar zijn zin gehad en vond hij dat we een mooie ‘universiteit' hadden. Tja, natuurlijk :)

Gisteravond ging ik naar de Bijbelstudieavond in het CE-huis. Na twee en een halve week zou Sándor ook weer present zijn. Hij was voor twee en een halve week in Nederland geweest, op vakantie. Super leuk om hem weer te zien en natuurlijk was Timi (zijn vriendin) ook erg blij dat hij weer terug was ;). Na een blijde begroeting kreeg ik direct een stroopwafel aan geboden, lekker toch :)! Echt leuk om zijn verhalen te horen en..., te horen wat mijn familie hem had aangeleerd. :P Het zit namelijk zo, toen mijn moeder bij mij was hebben zij elkaar hier in Roemenië ontmoet en toen nodigde mijn moeder hem al uit. Uiteindelijk is hij, met de vrouw waar hij logeerde, in Boskoop geweest voor een (volgens hem lekkere) avondmaaltijd en een gezellige ontmoeting. Nou, dat is allemaal wel gelukt... het duurde niet lang of hij zei: ‘mooie honnepon' :P haha, we hebben echt gelachen. Ik had al wel begrepen dat mijn lieve zus hem wat woordjes had bijgespijkerd maar ze wilde niet zeggen wat. Honnepon, ik weet niet of iedereen weet wat dat betekend maar in ons gezin is dit een redelijk veel gebruikt woord :P. Maar Mar, bedankt voor je ‘message' ;).

Ik heb vanmorgen mijn laatste college gevolgd voor deze week. In principe zou ik kunnen zeggen dat ik nu weekend heb. Het ligt wel wat anders want ik ga vanmiddag nog even helpen bij het after-schoolprogram, morgen moet ik als een malle gaan werken aan mijn scriptie, want ja, ik onderhoud gestaag contact met mijn docent, dat houdt de vaart er een beetje in. En, vrijdag ga ik samen met Carolin (zij is het Duitse meisje) een sportschool, of iets in die geest, bezoeken. Mijn conditie moet natuurlijk wel weer wat op pijl zijn als ik met de kerst in Nederland rondjes kom rennen ;). Verdere weekendplannen heb ik nog niet, afgezien van huiswerk maken dan...

Jongens, ik hoop dat ik jullie niet verveel met mijn verhalen, maar ik ga er maar weer vandoor! See you.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!